Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési Feltételek (ÁSZF)

Norka termékcsalád Általános Szerződési Feltételek

Preambulum

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák Horváth Tibor egyéni vállalkozó (székhely: 2623 Kismaros, Kiskert utca 8418/13, adószám: 79448257-1-33), mint szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.norka.hu webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

A Szolgáltató jelen ÁSZF elkészítésekor – a vonatkozó törvények betartása mellett – szem előtt tartotta a fogyasztók gyors, pontos és rugalmas kiszolgálását, valamint ennek figyelembe vételével végzi az esetleges módosításokat is. Kérjük vásárlás előtt figyelmesen olvassa el jelen szabályzatot, és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

I.                  A Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve, a „Norka termékcsalád” tulajdonosa: Horváth Tibor Zoltán e.v.

Szolgáltató székhelye: 2623 Kismaros, Kiskert utca 8418/13

Szolgáltató e-mail címe: norka@norka.hu

Adószáma: 79448257-1-33

Telefonszáma: 06304534622

Honlap: https//www.norka.hu

 

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

Médiacenter Hungary Kft.

Székhelye: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6.

Postacíme: 6001 Kecskemét, P f. 588.

Telefonszám: +36 76 506 618 

E-mail : mediacenter@mediacenter.hu

 

 

Általános rendelkezések, ÁSZF hatálya

II.1. Fogyasztók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, melyet hatályba lépése előtt köteles közzétenni a weboldalon. Jelen ÁSZF a weboldalon történő nyilvánosságra hozásával lép hatályba.

II.2. Szolgáltató felhívja rá a figyelmet, hogy a www.norka.hu weboldal és tartalma a saját szellemi terméke, és szerzői jogi védelem alatt áll.

II.3. Szolgáltató a Fogyasztók érdekeinek szem előtt tartása érdekében a www.norka.hu weboldalon megjelölt kapcsolattartási felületeken és módokon a Fogyasztók rendelkezésére áll.

II.4. Szolgáltató a Fogyasztók adatainak védelme érdekében az „Adatvédelmi tájékoztatóban” megjelölt módon gondoskodik a www.norka.hu weboldallal kapcsolatba kerülő magánszemélyek adatainak védelméről. (Adatvédelmi tájékoztató elérhető: ITT)

 

II.                A megvásárolható termékek és a szolgáltatások köre

III.1. A megvásárolható termékek

III.1.1. A www.norka.hu webshopban (továbbiakban: Webshop) Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníttet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, a honlap egyéb részein bizonyos esetekben pedig illusztrációként szerepelnek.

 

III.2. A vásárlás folyamata

III.2.1. A termék(ek) kiválasztása

A Fogyasztók a weboldalon árusított és készleten lévő termék(ek)re adhatják le rendelésüket. A termék kiválasztását követően a Fogyasztó kétféleképpen dönthet. Ha vásárlás előtt a termék részletes leírását szeretné elolvasni, akkor nyomja meg a „Részletek” gombot, ekkor elolvashatja a termék leírását. Ha a vásárlás mellett dönt, akkor „Kosárba rakom” gomb megnyomásával teheti ezt meg. Ekkor a kiválasztott termék a szükséges darabszám megadása után a kosárba kerül, melyet rendelés véglegesítése előtt szabadon módosíthat. Dönthet úgy is, hogy a termék kiválasztása után egyből a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezze azt, ebben az esetben egyszerre csak egy terméket lehet kiválasztani. A virtuális kosarat rendelés közben megtekintheti, módosíthatja. A kosár megtekintése során lehetősége van növelni/csökkenteni/törölni a megvásárolni kívánt darabszámot az adott termék(ek)ből. Amennyiben még a kosárban lévő termék(ek)en kívül mást is szeretne vásárolni, úgy nyomja meg „Vásárlás folytatása” gombot, ha pedig fizetni szeretne, válassza „Tovább a pénztárhoz” gombot.

III.2.2. A rendelés elküldése

Amennyiben a Fogyasztó a megvásárolni kívánt termékeket a kosárba helyezte, akkor a főoldalon a „Pénztár” gomb, a kosár tartalmának megtekintése közben a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával folytathatja a vásárlás folyamatát. Termék vásárlása regisztrációt követően, vagy akár regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben Fogyasztó regisztrált felhasználóként szeretne vásárolni belépéskor az e-mail címét és a jelszavát szükséges megadnia, így az újbóli regisztráció nem szükséges, hanem korábbi adatainak megadásával egyszerűen és gyorsan beléphet.

Ezt követően Fogyasztó a következő lépésben választhatja ki a szállítási és a fizetési módot. A rendszer ezután kiszámolja a szállítási módnak megfelelő szállítási költséget.

A vásárlási folyamat utolsó szakaszában megjelenik a rendelésének összesítése, melyben tételesen fel vannak sorolva a megvásárolni kívánt termékek szállítási költséggel együtt. Felhívjuk a Fogyasztók figyelmét, hogy ebben a lépésben figyelmesen és kellő körültekintéssel nézzék át a megrendelt termékeket és a hozzájuk tartozó árakat, ugyanis a későbbiekben már nincs lehetőség megrendelések módosításra, ezért erre vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Ha Fogyasztó egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a „Megrendelés” gombra szükséges kattintania.

Szolgáltató biztosítja egészségpénztári számla igénylésének lehetőségét. Ennek igénylése esetén a számla kiállítását megelőzően szükséges a Szolgáltató részére jelezni, hogy Fogyasztó melyik egészségpénztárral van kapcsolatban, annak érdekében, hogy Szolgáltató a számlát az adott egészségpénztár előírásainak megfelelően tudja kiállítani. Rendelés során Fogyasztó az egészségpénztár adatait megadhatja a számlázási cím megadásakor, vagy megjegyzésben, vagy e-mailben részünkre. 

III.3. Árak feltüntetése

Webáruházunkban a feltüntetett árak forintban kifejezett bruttó fogyasztói árak, nem tartalmazzák a szállítási költséget, melynek összege a szállítási mód függvényében kerül meghatározásra.

Jogi személyek nevében történő vásárlás esetében a kiállított számla alapján nincs lehetőség az ÁFA visszaigénylésére.     

Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra abban az esetben, amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál. Szolgáltató az ilyen jellegű hibákat felismerésüket követően haladéktalanul kijavítja és erről azonnal tájékoztatja az érintett Fogyasztókat. Ebben az esetben Fogyasztónak lehetősége van arra, hogy az új feltételek lapján megerősítse megrendelését, vagy elálljon a vásárlástól.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Fogyasztókat az akció időtartamáról a webshop felületén.

 

III.4. Rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása hétköznap 24 órán belül, hétvégén 48 órán belül megtörténik.

III.5. A megrendelés és az adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Fogyasztóknak a megrendelés folyamán a „kosárba” helyezést követően a „Megrendelés” gomb megnyomásáig, tehát a teljes vásárlási folyamat során folyamatosan lehetősége van a megrendelés módosítására, valamint az adatbeviteli hibák kijavítására.  Szolgáltató viszont ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „Megrendelés” gomb megnyomását követően a sem az adatok, sem a megrendelés módosítására már nincs lehetőség.  

III.6. Visszaigazolás

A „Megrendelés” gomb megnyomását követően a rendszer azonnal visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, feltüntetve a vásárlással kapcsolatos valamennyi szükséges és lényeges információt. Ezt követően Fogyasztó e-mailben, vagy telefonon értesítést kap a várható szállítási időpontról. Amennyiben Fogyasztónak kérdése merül fel az adott rendelésével kapcsolatban, Szolgáltató biztosítja a lehetőséget a kapcsolatfelvételre az értesítésben szereplő e-mail címen, vagy a megadott telefonszámon.  

III.7. Fizetési feltételek

A megrendelt termékek vételárát Fogyasztó kiegyenlítheti banki átutalással az alábbi számlaszámra: (Erste Bank 11600006-00000000-84217086), utánvétellel, illetve készpénzben előre egyeztetett időpontban személyesen, Szolgáltató kismarosi székhelyén is.

Banki átutalás választása esetén a termék árának és esetleges szállítási költségének Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően lehetséges a személyes átvételt biztosítása vagy a csomag feladása.

Utánvétes vásárlás esetén a szállítási költséget is tartalmazó vételárat a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének készpénzben.  

Személyes átvétel esetén a termék vételárán kívül semmiféle egyéb költség nem kerül felszámításra.

Szolgáltató a számlát e-mailben küldi meg a vásárló által megadott e-mail címre.

III.8. A szállítás

A személyes átvételre előre egyeztetett időpontban van lehetőség, ez esetben Fogyasztó készpénzben is tud fizetni, így semmiféle járulékos költsége nem keletkezik a termék(ek) vételárán kívül.

A szállítás során Szolgáltató jelenleg a Magyar Posta Zrt. közreműködését veszi igénybe az alábbi módokon: postán maradó ajánlott levélként vagy házhoz történő küldéssel (0,5 kg-ig), Magyar Posta futárszolgálattal (2 kg-ig) valamint MPL automatába történő továbbítással. 20 kg feletti csomag esetén a szállítási költség egyedileg kerül meghatározásra a Fogyasztóval való egyeztetést követően, amennyiben az adott rendelés összértéke meghaladja a 25.000 Ft-os értékhatárt.

Az egyes szállítási módok költségei:

MPL Postán maradó ajánlott levél (0,5 kg-ig):

 Rendelési érték               Szállítási költség

0-     25.000 Ft                1070 Ft

 

30.001 Ft-tól            Ingyenes

MPL Postán maradó csomag

Rendelési érték                  Szállítási költség

0-25.000 Ft                              2675 Ft

30.001 Ft-tól                          INGYENES

MPL házhozszállítás

Rendelési érték                  Szállítási költség

0-25.000 Ft                            2675 Ft

30.001 Ft-tól                          INGYENES

MPL csomagautomata

Rendelési érték                  Szállítási költség

0-25.000 Ft                              1295 Ft

30.001 Ft-tól                          INGYENES

III.9. Tulajdonjogi kikötés

A Fogyasztó által megrendelt áru a vételár kifizetéséig a webáruház tulajdonában marad, az csak a kifizetést követően kerül a Szolgáltató tulajdonába. A tulajdonjog átszállását követően a szállítói partner részére történő továbbítás idejéig, illetve a Szolgáltatónál történő megőrzés idejéig Szállító a felelős őrzés Ptk-ba foglalt szabályai szerint felel a megrendelt termék sértetlenségéért. Szolgáltató felhívja Fogyasztó figyelmét, hogy a megrendelt és kifizetett termék szállítói partnernek történő átadását követően Szolgáltató a termékben történő hiba keletkezéséért, továbbá szállítási határidő megsértéséért felelősséget nem tud vállalni.

 

IV.  Szerződéskötés a Szolgáltató és a Fogyasztó között

IV.1. Szerződéskötés

A fogyasztói szerződés a vásárlás folyamán kitöltött megrendelés elküldésével jön létre. A szerződés nyelve magyar. A megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a megkötött szerződést iktatjuk és a vásárló kérésére utólag hozzáférhetővé tesszük. A szerződés alapiratai közé tartoznak a vásárlás átvételekor kézbesített számla, a csomag átvételéről szóló igazolás, valamint a szerződési feltételeket ismertető Általános Szerződési Feltétek. A számla átvétele egyben az írásba foglalt szerződés átvételének is minősül.

IV.2. Megrendelés módosítása, törlése

Szolgáltató a megrendelés elküldését követően azonnal értesítést küld a Fogyasztó által megadott e-mail címre, mely egyben jelzi, hogy a rendelési igényét a rendszer regisztrálta és ezt követően megkezdődik az adatok feldolgozása. Amennyiben az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Fogyasztó ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Amennyiben ennek ellenére Fogyasztó fenntartja vásárlási szándékát, ezt jeleznie szükséges ezt a fent megadott e-mail címen, vagy telefonszámon, az esetleges hiba kijavítása érdekében. Fogyasztó a rendelés megkezdéséig elektronikus úton, a megadott e-mail címen jelezheti az üzemeltető és Szolgáltató felé rendelése visszavonását. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló telefonon, vagy e-mailen keresztül értesítést kap ennek tényéről, és a szállítás várható időpontjáról. Ezt követően csak személyesen, vagy e-mailen keresztül van lehetőség a megrendelés visszavonására. 
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában postai úton vagy e-mailben kerülhet sor.

 

V. Elállási jog és visszaszolgáltatási garancia

V.1. A szerződés semmissége

Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal. A Fogyasztó a vásárlási feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú, azaz betöltötte a 18. életévét. Valótlan fogyasztói nyilatkozattétel esetén a szerződés semmis.

V.2. A szerződéstől történő elállás

Fogyasztó a hatályos jogszabályok betartása mellett a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat[1], mely időpont az áru átvételének napjától számít. A Fogyasztó elállási szándékát írásban szükséges jeleznie Szolgáltató felé a jogszabályban előírt nyilatkozatminta szerint (itt elérhető: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor). Amennyiben Fogyasztó a termék átvételekor valamilyen oknál kifolyólag nem kapta meg az írásbeli megerősítést (számlát), akkor a tizennégy napos határidő ennek kézhezvételétől számít, de legfeljebb a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig. Amennyiben Fogyasztó a számlát három hónapon belül kapja meg, akkor ettől az időponttól számítva a tizennégy nap abban az esetben is rendelkezésre áll az elállásra, amennyiben a három hónap eléréséhez kevesebb, mint tizennégy nap van hátra.

Amennyiben a Fogyasztó élni szeretne a terméktől való elállás jogával, ez esetben Fogyasztót terheli a termék visszajuttatásának költsége. Fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli, azonban Szolgáltató követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő anyagi kár megtérítését is. Szolgáltató köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni, melynek feltétele a termék vállalkozáshoz történő visszajuttatása.  

V.3.  Elállás a szállítástól

A Webáruházban csak olyan termék(ek) megrendelésére van lehetőség, melyek raktárkészleten vannak. Ennek ellenére, amennyiben Fogyasztó megrendelését valamely ok miatt Szolgáltató nem tudja teljesíteni, Szolgáltató köteles erről Fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni. Amennyiben Fogyasztó az adott, megrendelt termék árát korábban kiegyenlítette, úgy Szolgáltató a már kifizetett ellenértéket haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül köteles visszatéríteni.

V.4. A termék visszaküldése

Amennyiben Fogyasztó úgy dönt, hogy a vásárolt termékre nem tart igényt, úgy azt a V.2. pontban feltüntetett határidőt és az elállás módját figyelembe véve a Szolgáltató székhelyére szükséges visszajuttatnia. Szolgáltató felhívja a Fogyasztók figyelmét, hogy az elállással érintett terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában tudja visszavenni. Szolgáltató[SC1]  az elállással érintett termék fent leírt módján történő visszavétele esetén a Fogyasztó részére az érintett árucikk már megtérített ellenértékét banki átutalással, kifejezett fogyasztói igény esetében készpénzátadással téríti meg.   

Amennyiben a termék kifejezetten a Fogyasztó egyéni igényeinek megfelelően került legyártásra, vagy a termék a Fogyasztó személyéhez kötött, akkor  - a felek eltérő megállapodása hiányában – Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát. Fogyasztó továbbá abban az esetben sem élhet elállási jogával, ha a terméket a vásárlást követően használatba fogta, kimosta, vagy bármilyen átalakításnak vetette alá,  amennyiben a termék megfelel a rajta feltüntetett minőségi követelményeknek. Fogyasztó elállási jogának gyakorlásának további korlátait a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29.§-a tartalmazza, mely kivételi körök a Szolgáltató általános profiljának és portfóliójának gyakorlása során nem relevánsak, azonban egyedi esetekre vonatkozhatnak.

V.5.  Kellékszavatosság 

A kellékszavatosság joga Fogyasztót a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyről szóló 2013. évi V.törvény (továbbiakban: Ptk.) alapján mindenkor megilleti.

Hibás teljesítésnek minősül, ha a Szolgáltató hibásan teljesít, és emiatt a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem minősül hibás teljesítésnek, ha jogosult Fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett volna.

Fogyasztót továbbá megilleti a Ptk. alapján a hibás teljesítés vélelme, azaz az ellenkező bizonyításáig úgy kell tekinteni, hogy a szolgáltatott termékben jelentkező hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha az a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Amennyiben Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Webshopból vásárolta, akkor a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

V.5.1.1. A kellékszavatosság alapján a fogyasztó által érvényesíthető igények:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ennek teljesítése lehetetlen vagy Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna,
  • igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
  • a hibát a kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja Szolgáltató költségére,
  • elállhat a szerződéstől.

Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli. Kivételt képez, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra Szolgáltató adott okot. 

V.5.2 A kellékszavatossági igény érvényesítésének határideje

Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl azonban a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

V.5.3. A kellékszavatossági igényt Fogyasztó csak abban az esetben érvényesítheti Szolgáltatóval szemben, ha a hibás terméket közvetlenül Szolgáltatótól vagy a Webshopon keresztül vásárolta. Szolgáltató egyedi termékeit is forgalmazó harmadik személytől, tehát viszonteladótól, kereskedőtől történő vásárlás esetén Fogyasztó kellékszavatossági igényét annál érvényesítheti, akitől a terméket közvetlenül megvásárolta.

V.6. Termékszavatosság a „Norka termékcsalád” termékeire és a Webshopban elérhető egyéb termékekre

Fogyasztó a Szolgáltató saját márkájú termékeivel (Norka termékcsalád) összefüggésben és a webshopban elérhető egyéb termékekkel kapcsolatban is érvényesítheti termékszavatossági igényét is a Ptk. vonatkozó rendelkezési alapján, ha a hibás termék a forgalomba hozatalkor nem felel meg a hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ebben az esetben Fogyasztó választása szerint élhet vagy kellékszavatossági igényével, vagy termékszavatossági igényével.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

V.6.1. Eltérések a kellékszavatossági igény érvényesítésétől

Termékszavatossági igény alapján Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

Termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, viszont a hiba felfedezésétől számítva haladéktalanul, de legfeljebb 2 hónapon belül szükséges ezt Szolgáltatónak jeleznie. A termék hibáját minden esetben a Fogyasztónak szükséges bizonyítania.

Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

V.7. Jótállás  (garancia)

Fogyasztó Szolgáltató hibás teljesítése esetén jótállási igényét is érvényesítheti, azonban ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

A jótállás időtartama 1 év. A jótállási határidő az értékesített termék Fogyasztó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éves határidő leteltét követően a jótállás igényt nincs lehetőség érvényesíteni.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy ha bizonyítja a hiba okáról, hogy a teljesítés - azaz a termék átadása - után keletkezett, akkor mentesül jótállási kötelezettsége alól, továbbá nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért, valamint a hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből. illetve a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

A jogosult Fogyasztó jótállási igénye alapján választhatja

  • a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását,
  • a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
  • elállhat a szerződéstől, jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye.

Szolgáltató vállalja, hogy a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül elvégzi.

Ha Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a termék átvételétől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

V.8. Termékgarancia

Szolgáltató az eladott termékekre a gyártók által vállalt garanciát vállalja, mely gyártónként és termékenként különböző és minden esetben a termékeken, vagy a hozzá kapcsolódó garanciális okmányon feltüntetésre kerül. Amennyiben a termék bizonyítottan az átvételt megelőzően sérült meg, azt Szolgáltató díjmentesen kicseréli, vagy ha az adott termék nincs raktáron, akkor Fogyasztó kérheti a vételár kifizetését. Az áru kicserélésére akkor van lehetőség, ha a termékhez mellékelt okmányok (pl. számla) visszaküldésre kerültek.

VI. Panaszkezelés, a vásárlásra vonatkozó jogérvényesítési lehetőségek

VI.1. Panaszkezelés, vitarendezés tárgyalás útján

Fogyasztók a termékekkel, vagy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatos kifogásaikat a 06304534622-es telefonszámon, vagy a norka@norka.hu e-mail címen tehetik meg.

Amennyiben a panasz benyújtását követően a termék javítása vagy a cseréje válik szükségessé, azt mielőbb, de legkésőbb 15 napon belül el kell végezni. Ettől csak abban az esetben lehet eltérni, ha a cseretermék nincs raktáron és a vásárló írásban nyilatkozik arról, hogy a pénzvisszafizetés helyett megvárja amíg a cseretermék beszerezhető lesz.

Abban az esetben, ha Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, úgy Szolgáltató erről jegyzőkönyvet vesz fel – melyben Fogyasztó panaszán felül feltünteti az ezzel kapcsolatos álláspontját is – melynek másolatát megküldi email-ben Fogyasztó részére. Olyan garanciális probléma esetén, mikor a termék javítása válik szükségessé Szolgáltató – és harmadik személy viszonteladó az értékesítő - az átvett termékről elismervényt állít ki.   

Szolgáltató kijelenti, hogy a felmerülő fogyasztói jogvitákat elsődlegesen békés módon, a Fogyasztóval folytatott tárgyalás útján kívánja rendezni, és megfelelő megállapodásra jutni.

VI.2. Vitarendezés hatósági közreműködéssel

Amennyiben Fogyasztó és Szolgáltató között fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik úgy a vásárló számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:   

A vásárló panaszával fordulhat a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatal  fogyasztóvédelmi felügyelőségéhez, mely a panasz elbírálását követően dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. (Részletes információkról és illetékességről az alábbi linken tájékozódhat: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap)

Első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. A kérelem benyújtható a vásárló lakhelye, a jogsértés elkövetésének helye, valamint a webáruház székhelye, illetve telephelye alapján meghatározott illetékességgel rendelkező hatóság (kormányhivatal) felé.

VI.3. Vitarendezés bírósági úton

Fogyasztó panaszával fordulhat a bírósághoz is a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016 évi CXXX. törvény(továbbiakban: Pp.) rendelkezései szerint.

VI.4. Vitarendezés Békéltető Testület útján

Fogyasztó panaszával fordulhat a lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti (megyei vagy fővárosi) Békéltető Testülethez is. Az eljárás megindításának feltétele, hogy Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül is megkísérelje a vitás ügy intézését. Ennek érdekében a kérelemhez csatolni kell azt a dokumentumot – vagy annak másolatát – amelyre a Fogyasztó a kérelem benyújtásakor hivatkozik, így különösen a Szolgáltató nyilatkozatát a panasz elutasításáról, illetve egyéb írásos bizonyítékot.  Az eljárásra a Fogyasztó kérelme alapján az általa megjelölt békéltető testület illetékes. A testület hatáskörébe tartozik a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése, feladata egyezség létrehozása a Fogyasztó és Szolgáltató között. Amennyiben nem lehet egyezséget létrehozni Fogyasztó és Szolgáltató között, úgy döntést hoz, melynek során a fogyasztói jogok hatékony, gyors, egyszerű és költségkímélő érvényesítését tartja szem előtt. Ezen felül a testület a felek kérésére tanácsot ad a vásárlót megillető jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatosan. Bővebb információ a http://bekeltetes.hu oldalon érhető el.

VI.5. Egyéb vitarendezési módok

A korábban felsoroltakon felül Fogyasztóknak az online vásárláshoz kapcsolódóan lehetőségük van vitás ügyeiket az Európai Bizottság által létrehozott honlapon keresztül – regisztrálást követően – rendezni, így elkerülve a bírósági eljárást.

Az oldal az alábbi linken keresztül érhető el:  

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

VII. Záró rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint azok értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a 151/2003 kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014 NGM rendelet.

Jelen ÁSZF nyilvánosságra hozatalával, azaz a www.norka.hu oldalon történő megjelenésével lép hatályba.

Kelt: Kismaros, 2023. március 1.


[1] 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

 


 [SC1]

Az oldal tetejére